Dijital pazarlamada başarılı olmak için satışı yapılan ürün veya hizmetlerin kimlere yönelik olduğunun belirlenmesi gerekir. Pazarlamanın hedefindeki potansiyel müşterilerin (hedef kitle) özelliklerinin bilinmesi, reklam ve diğer çalışmaların bu kitleye uygun olarak yapılmasını sağlar. Böylece çok daha başarılı sonuçlar elde edilir. Hedef Kitle Nedir? Hedef kitle, bir ürün veya hizmetin potansiyel müşterileridir. Potansiyel müşteriler, demografik özellikler (yaş, cinsiyet, sosyoekonomik durum, eğitim…
Devamını Oku »Sosyal Medya
Sosyal medya hakkında yeni haberler, gelişmeler ve bilgilendirici içerikler bu sayfada. Dijital pazarlama uzmanı Serdar Doğan tarafından oluşturulan bilgiliye ve deneyime dayalı hazırlanan sosyal medya makalelerini inceleyin.
Sosyal medya pazarlamasında A/B testi, takipçilerinize en uygun içerikleri sunmak ve kampanyalarınızın performansını artırmak için etkili bir yöntemdir. Bu yazımızda sosyal medya platformlarında A/B testinin nasıl yapılacağını ve bu testin stratejinize nasıl katkı sağlayabileceğini anlatıyoruz. A/B Testi Nedir? A/B testi, iki farklı içeriğin veya reklamın performansını karşılaştırarak hangisinin daha etkili olduğunu belirlemek amacıyla yapılan bir testtir. Bu testin amacı, en…
Devamını Oku »Sosyal medyada paylaşılan video ve görsellerin kalitesinin bozulmadan diğer kullanıcılara gösterilmesi için uygun boyutlara sahip olması gerekir. Her platformun bu noktada isteği boyutlar farklılık gösterir. Facebook, Instagram, Youtube ve TikTok gibi platformlar için farklı boyutlar geçerlidir. Makalenin devamında sosyal medya görsel ve video boyutları ile ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. Herhangi bir platformda paylaşılan görsel ve videolar, ilgili platformun standart boyutlarına…
Devamını Oku »Instagram & TikTok için en iyi hashtagler, çok daha büyük kullanıcı kitlesine ulaşmak için kullanılır. Doğru hashtag kullanımı, hedef kitleyle kolay bir şekilde etkileşime girilmesini sağlar. Kullanıcılar, gönderilerini takipçileri olmayan kişilere de bu şekilde ulaştırır. Ancak istenen sonucun alınabilmesi için doğru ve popüler hashtaglerin bulunması gerekir. Hashtag, özellikle Instagram ve TikTok’ta yaygın olarak kullanılan etiketlerdir. Söz konusu etiketler, paylaşımların gruplandırılmasını…
Devamını Oku »Meta, yeni bir dizi yapay zeka modeli yayınladı ve bunlar arasında yapay zeka geliştirme sürecinde daha az insan müdahalesi sağlayabilecek bir “Self-Taught Evaluator” (Kendi Kendini Eğiten Değerlendirici) de var. Meta’nın araştırmacıları, kendini değerlendiren modeli eğitmek için de tamamen yapay zeka tarafından üretilen verileri kullandı ve bu aşamada da insan katkısı ortadan kaldırıldı. Projeye öncülük eden Meta araştırmacılarının söylediğine göre, yapay…
Devamını Oku »Doğru Profil Yönetimi: Marka Kimliğinizi Instagram’a Taşıma İnstagramdan E-ticaret Instagram, e-ticaret işletmeleri için vazgeçilmez bir platform haline gelmiştir. Ancak başarılı bir e-ticaret stratejisi oluşturmak için ilk adım, Instagram profili üzerinde doğru yönetimi sağlamaktır. İşte bu adımı atarken dikkate almanız gereken önemli detaylar: 1. Profil Fotoğrafı ve Biyografi: İlk İzlenimde Etkileyici Olun Profil fotoğrafı ve biyografi, markanızın ilk izlenimini oluşturur. Profil…
Devamını Oku »Dijital dünyada marka bilinirliğini arttırmanın ve hedef kitleye ulaşmanın organik anahtarı olan sosyal medya platformları üzerinden hesaplarınızı yöneterek daha çok insana ulaşmak için kilit nokta olan sosyal medya yöneticiliği hakkında tüm detaylar bu rehber içerisinde! Sosyal Medya Yöneticiliği Nedir? Sosyal medya yöneticiliği, modern işletmelerin çevrimiçi varlıklarını oluşturmak, büyütmek ve sürdürmek için kullandıkları stratejik bir süreçtir. Bu süreç, işletmelerin sosyal medya platformları…
Devamını Oku »Instagram hikayelerine gizlice bakmak için kullanılan farklı yöntemler vardır. Bu yöntemler sayesinde hesap sahibine fark ettirmeden hikayeler izlenir ve ilgili kişinin paylaşımları görülür. Ancak söz konusu yöntemlerin tamamı güvenli değildir. Instagram politika kurallarının ihlal edilmesi ve hesap güvenliğinin zayıflatılması gibi tehlikeler vardır. Doğru yöntemler tercih edildiğinde hem gizlilik hem de güvenlik sağlanarak Instagram hikayelerine bakılır. Yazının devamında, hikayelere gizlice bakmak…
Devamını Oku »Instagram paylaşım saatleri, daha fazla etkileşim almak ve gönderilerinizin daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlamak için kritik öneme sahiptir. Paylaşım için en doğru zaman, hesabın türüne, içeriğine, takipçilere ve coğrafi konuma göre farklılık gösterir. Bu kriterleri dikkate alarak belirleyeceğiniz doğru paylaşım saati, hesabınızın hızlı bir şekilde büyümesini sağlayacaktır. Instagram ve diğer sosyal medya platformlarında yaptığınız paylaşımların aldığı etkileşimlerin değiştiğini fark etmişsinizdir.…
Devamını Oku »Sosyal medyanın yükselişiyle birlikte Instagram gibi platformlar, hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Paylaştığımız fotoğraf ve videolar, dünyanın dört bir yanındaki insanlarla iletişim kurmamıza ve içeriklerimizi paylaşmamıza olanak tanıyor. Ancak, Instagram’da başarılı olmanın yolu sadece paylaşımlarınızın kalitesinden geçmiyor; etkileşim de büyük bir önem taşıyor. Instagram Beğenilerinin Önemi Instagram, kullanıcıların gönderilerini beğenme (like) seçeneği sunar. Bu beğeniler, sadece paylaşımınızı takip eden…
Devamını Oku »