Türkiye’nin En İyi E-Ticaret Siteleri
İnternetin yaygınlaşması ve teknolojinin gelişmesi ile birlikte alışveriş alışkanlıklarında ciddi değişimler yaşanmıştır. Geleneksel alışveriş yöntemlerinin yerini hızla e-ticaret siteleri almaya başlamıştır. 2000’li yılların başında başlayan bu değişim, çok sayıda e-ticaret sitesinin ortaya çıkmasını sağlamıştır. Bu sitelerden bazıları çok hızlı bir şekilde büyürken, bazıları ise tarihin tozlu rafları arasında kaybolmuştur.
Türkiye’de e-ticaret denildiği zaman akla çok sayıda online platform gelir. Ancak bunlardan bazıları hem ürün çeşitliliği hem de tercih edilirlik açısından diğerlerinin çok önündedir. Yazımızın devamında, Türkiye’nin en iyi ticaret siteleri ile ilgili merak edilen detayları bulabilirsiniz.
Türkiye’nin En İyi 9 E-Ticaret Sitesi
Türkiye’de en fazla tercih edilen e-ticaret siteleri ile ilgili detaylar şu şekildedir:
1 – Trenyol
Trendyol, Türkiye’nin en büyük e-ticaret sitelerinden biridir. Bazı uzmanlara göre ise en büyüğüdür. 2010 yılında Demet Mutlu tarafından kurulan bu platform, ilk dönemlerinde sadece giyim, moda ve kozmetik ile ilgili ürünleri satmıştır. Ancak e-ticaret alanında yaşanan değişimlere ayak uydurarak, faaliyetlerinde ciddi bir değişime gitmiş ve pazaryerine dönüşmüştür.
Pazaryeri olduktan sonra çok hızlı gelişmiş ve bu alandaki rakiplerini kısa sürede yakalamıştır. 2024 yılında açıklanan verilere göre Trendyol’un ziyaretçi sayısı 200 milyona yaklaşmıştır. Platform, farklı kategorilerdeki satıcılar ile alıcıları bir araya getirir. Böylece müşteriler istedikleri ürünlere ilişkin farklı seçenekleri görme imkanı ederken, satıcılar ise potansiyel müşteri kitlesi ile çok kolay bir şekilde etkileşime girer.
E-ticaret yapmak isteyenler için pazaryeri seçeneklerinin başında Trendyol gelir. Kullanıcı dostu arayüzü, işletmelere sağlanan özel kolaylıklar ve yüksek ziyaretçi sayısı ile dikkat çeken bir platformdur.
2 – Hepsiburada
Hepsiburada, Türkiye’nin en eski e-ticaret sitelerinden biridir. 1998 yılında Hanzade Doğan Boyner tarafından kurulan bu platform, ilk yıllarında sadece kitap satışı yapmıştır. Daha sonra elektronik ürünlerin satışı başlamış ve talebin olması üzerine ürün yelpazesi zaman içerisinde genişlemiştir.
Hepsiburada, ilk dönemlerinde sadece bir e-ticaret sitesidir ve kendi ürünlerini satmıştır. Daha sonraki süreçte ise yaşanan değişimler nedeniyle bir pazaryerine dönüşmüştür. Bir zamanların en fazla tercih edilen sitesi, bu alandaki rekabet nedeniyle zirvedeki yerini kaybetmiştir. Aylık ziyaretçi sayısı 100 milyon seviyelerindedir. Liderliği kaybetmiş olmasına karşın halen çok fazla ziyaretçisi vardır.
Güçlü lojistik ağı ve müşteri hizmetleri desteği ile dikkat çeken bu platform, e-ticarete başlayan işletmelerin ilk sıradaki tercihlerinden biridir. Oturmuş işleyişi ile e-ticaret yapmak isteyenlerin potansiyel müşteri kitleleri ile buluşmalarını sağlar ve süreci, onlar için kolaylaştırır.
3 – N11
N11, Türkiye’nin ilk pazar yerlerinden biri olup, 2008 yılında Doğuş Planet tarafından kurulmuştur. İlk dönemlerinde sadece elektronik ürünlerin satıldığı platformun ürün çeşitliliği hızlı şekilde artmış ve neredeyse her şey burada satılmaya başlanmıştır.
2024 yılının en büyük e-ticaret siteleri, kurulduktan sonraki dönemlerinde ciddi değişimler ve dönüşümler geçirmiştir. N11 ise pazaryeri olarak kurulmuş ve faaliyetlerini aynı şekilde sürdürmüştür. Özellikle her yılın 11. ayı olan Kasım’ın 11.gününde düzenlendiği kampanya ile bir dönem dikkatleri çekmiştir.
N11, aylık 15 milyon trafiğe sahiptir. Yakın geçmişte çok daha popüler bir platform olmasına karşın, diğer platformlarla rekabet etmekte zorlanmaktadır. Buna bağlı olarak e-ticaret yarışında gerilerde kalmaya başlamıştır.
4 – Sahibinden
Sahibinden, klasik anlamda bir e-ticaret sitesinden farklı bir yapıya sahiptir. Ancak satıcılarla müşterileri bir araya getiren bir platform olduğu için e-ticaret sitesi olarak kabul edilir. 2000 yılında kurulan site, ilk yıllarında kar edemediği gibi zarar etmiş ve bir dönem kapatılması dahi değerlendirilmiştir. Ancak zaman içerisinde internetin yaygınlaşması ile birlikte Sahibinden çok hızlı bir şekilde büyümüştür.
Başta ev ve otomobil olmak üzere her türlü ikinci el eşyanın satışının yapıldığı bir platformdur. Aylık trafiği, 180-200 milyon arasındadır ve sürekli artan bir trende sahiptir. basit ara yüzü ve belli sayıdaki ilanın ücretsiz olması, internet üzerinden satış yapmak isteyenlerin beklentilerine yanıt verecek türden özelliklerdir.
5 – Yemeksepeti
Türkiye’nin ilk online yemek sipariş sitesi olan Yemeksepeti, 2001 yılında kurulmuştur. İlk kurulduğunda sadece 26 restoran ile anlaşma yapabilmiş ve mütevazı bir ofisten yönetilmiştir. Nevzat Aydın ve arkadaşlarının kurduğu bu web sitesi, daha sonraki yıllarda hızlı bir şekilde büyümeye başlamıştır. Restoran sayısının ve trafiğinin artması sonucunda bir Almak şirkete, yaklaşık 600 milyon dolara satılmıştır.
Pandemi ile birlikte büyüme hızı daha da artmış ve değeri yükselmiştir. Son verilere göre bu sitenin aylık trafiği 15 milyon civarındadır. Ancak asıl müşteri kitlesinin uygulamadan siparişlerini oluşturduğunun unutulmaması gerekir. Ayrıca daha fazla e-ticaret ile ilgili blog yazısına ulaşmak daha farklı bilgiler edinebilirsiniz.
6 – Çiçeksepeti
Çiçeksepeti, 2006 yılında kurulmuş ve zaman içerisinde ciddi bir değişim geçirmiştir. İlk zamanlarda sadece çiçek gönderimi üzerine faaliyet gösteren bu site, bir süre sonra çiçekçilerin adeta pazaryerine dönüşmüştür. Uzun yıllar boyunca bu şekilde faaliyetlerine devam ettikten sonra ise çiçeğin haricindeki hediyelik eşyaları da siteye dahil etmiştir.
Çiçek üzerine kurulan bu online platform, yaklaşık 25 milyonluk trafiği ile dikkat çeker. Çiçek ve hediyelik eşya üzerine faaliyet gösteren işletmeler için ideal seçeneklerden biridir. Hem potansiyel müşteri kitlesine etkili şekilde ulaşmayı sağlar hem de basit ara yüzü ile pazarlamayı kolaylaştırır. Bundan dolayı Türkiye’deki çiçek ve hediyelik eşya üzerine faaliyet gösteren işletmelerin önemli kısmı bu platformda yer alır.
7 – Getir
E-ticarete farklı bir bakış açısı getiren Getir, 2015 yılında kurulmuştur. Müşterilerinin siparişlerini çok kısa sürede teslim etmesi ile öne çıkan bir platformdur. Sahip olduğu konsept, geleneksel süpermarket anlayışının kökten değişmesine neden olmuştur. Getir ile başlayan evlere teslimat, diğer önemli firmaları da etkilemiştir.
Getir, başta sadece süpermarket ürünlerini evlere teslim eden bir anlayışa sahiptir. Ancak zaman içerisinde ürün çeşitliliğini artırmış ve müşterilerin farklı ihtiyaçlarına yönelik çözümler de üretmeye başlamıştır.
Getir, 2015 yılında Nazım Salur tarafından kurulmuştur. Hızlı şekilde büyüyen şirket, 2021 yılında birçok Avrupa şehrinde hizmet vermeye başlamıştır. Ancak bazı Avrupa ülkelerinde başarılı olamamış ve operasyonlarını sonlandırmıştır. Türkiye’deki faaliyetleri ise devam etmektedir.
8 – Amazon
Amazon, 1994 yılında Jeff Bezos tarafından kurulan bir e-ticaret sitesidir. Dünyanın büyük e-ticaret sitesi olarak kabul edilen Amazon, Türkiye’deki faaliyetlerine ise 2018 yılında başlamıştır. Geniş ürün yelpazesi, Amazon Prime üyelik sistemi ve müşteri memnuniyetine verilen önem sayesinde kısa sürede burada önemli bir müşteri kitlesine ulaşmayı başarmıştır. Sitenin aylık trafiği, 30 milyondan fazladır. Amazon gibi bir e-ticaret projesi hayaliniz varsa bir tık ile e-ticaret web tasarım hizmetimizi inceleyebilirsiniz.
Amazon, Türkiye’deki operasyonlarını genişletmek ve müşteri kitlesini büyütmek için çalışmalarını sürdürmektedir. Söz konusu çalışmalar kapsamında farklı kampanyalar yapılmakta ve müşterilere önemli imkanlar sağlanmaktadır.
Bu platform, aynı zaman Trendyol ve Hepsiburada gibi bir pazaryeridir. İşletmeler açısından önemli fırsatlar barındırmaktadır. Ancak işletmelerin Amazon’a olan ilgisinin istenen seviyede olmadığı bilinen ve kabul edilen bir gerçektir.
9 – LC Waikiki
LC Waikiki, ilk defa 1985 yılında İstanbul merkezli olarak, yabancı sermaye ile kurulmuştur. Bu şekilde faaliyetlerine devam eden şirket, 1997 yılında bir Türk şirket tarafından alınmış ve böylece bir Türk markasına dönüşmüştür.
Giyim, ayakkabı ve çanta gibi ürünlerin satıldığı site, Türkiye’nin en önemli e-ticaret platformlarından biri haline gelmiştir. Platformun aylık kullanıcı sayısı 10 milyondan fazladır. Yakın tarihte birçok platform için LC Waikiki de pazaryeri olarak faaliyet göstermeye başlamıştır. Ancak halen kendi ürünlerini de satmaya devam etmektedir.
Türkiye’de faaliyet gösteren ve e-ticaret alanında son derece başarılı olan siteler genel hatları ile bu şekildedir. Ancak e-ticaret, oldukça dinamik bir süreçtir ve burada dengeler çok kısa sürede değişir. Örneğin; bir dönemin en başarılı siteleri arasında gösterilen Gittigidiyor, faaliyetlerini sonlandırmak zorunda kalmıştır. Bu yüzde sizlerle paylaşmış olduğumuz listenin de zaman içerisinde değişebileceği unutulmamalıdır.