0'dan Zirveye Sosyal Medya ve Reklam Eğitiminde indirim!

Fırsatı Kaçırma
Sosyal Medya

Instagram’da Reklam Verme

Instagram'da reklam verme

Instagram’da Reklam Verme

kontrol listesi

Muhtemelen bu soruya hızlı cevaplara ihtiyacınız var, bu yüzden sizin için kısa bir kontrol listesi hazırladık.

Aşağıdakileri hazırladıktan sonra Instagram‘da reklam vermek çocuk oyuncağı olacak.

1. Bir reklam stratejisi

Instagram reklamlarına para yatıracaksanız, bunu etkili bir şekilde yapmak için bir planınız olduğundan emin olmalısınız. Instagram’da reklam vermeye başlamadan önce, bazı iyi kaynakları incelemenizi öneririz.

En son pazarlama ipuçlarını ve  kılavuzlarını okumak,  Instagram reklamları hakkında pek bir şey bilmediğiniz zamanlarda kesinlikle yardımcı olur. Zamanınız olmasa bile, yeni fikirler edinebilmeniz için pasif olarak dinleyebileceğiniz podcast’leri dinlemenizi öneririz. Hedefleme, içerik oluşturma ve sonuçlarınızı nasıl takip edeceğiniz hakkında daha fazla bilgi edindikten sonra, o kadar korkutucu olmayacaktır. Yine de, dönüştürme şansınızın en yüksek olduğu kişileri öğrenerek başlamanız en iyisidir.

Takipçilerinizi tanımak için Instagram izleyici ölçümlerinizi kontrol etmenizi öneririz . Bunu daha kısa bir süre için Instagram Insights üzerinden yapabilir veya daha fazla veri elde etmek için Sotrender gibi üçüncü taraf bir ürün kullanabilirsiniz .

Instagram takipçi demografisi
Sotrender’daki takipçi demografisi

Artık belirli bir grup türüne hitap etmeye çalışmanız gerektiğini biliyorsunuz. İçerik hazırlamak ve hedefleme seçeneklerinizi ayarlamak eskisinden daha kolay olmalı.

Peki ya ilham? Ne tür içerikler paylaşmalısınız? Rakiplerinizi zaman zaman kontrol etmek her zaman iyi bir fikirdir ! Elbette onları kopyalamamalı ve onlar gibi olmaya çalışmamalısınız. İçeriklerini kullanarak, ortak kitlenizin neyi beğenip neye tepki vermediği hakkında fikir edinebilirsiniz . Takipçilerinin daha kısa açıklamalar, minimalist görseller veya başka bir şey içeren gönderilere iyi tepki verdiğini fark edebilirsiniz. Bu şeyleri göz önünde bulundurun ve takipçilerinizin ilgisini çeken şeyi bulana kadar bu öğelerle denemeler yapın.

Özetle, şunları yapabilmek için bir reklam stratejisine ihtiyacınız olacak:

  • Aklınızda net bir hedef olsun – ne elde etmek istediğinizi bilmelisiniz (örneğin daha fazla etkileşim, daha fazla takipçi, profilinizde daha fazla ziyaret)
  • Performansı/başarıyı ölçmek için hangi metriklere ve KPI’lara ihtiyaç duyacağınızı tanımlayın
  • Hedef kitlenizin kim olduğunu ve onlarla nasıl konuşmanız gerektiğini bilin
  • Rakiplerinizi ve stratejilerini anlayın
  • İçeriğinizi ve eylemlerinizi etkili bir şekilde planlayın
  • Bütçenizi yönetin ve kontrol edin

Şimdi biraz daha teknik bir konuya bakalım.

2. Bir Facebook Sayfası (isteğe bağlı)

Doğrudan konuya girmeden önce bir şeyi netleştirmemiz gerekiyor. Facebook ve Instagram aynı ekosistemin bir parçası olduğundan, Ads Library , Ads Manager ve  Creator Studio gibi birkaç platformu paylaşırlar . Bunun pratikte anlamı, bu platformların entegre edilebilmesi ve böylece reklam performansını daha kolay oluşturabilmeniz, yayınlayabilmeniz ve takip edebilmenizdir. Aslında kavramak oldukça kolaydır!

Peki, bu konuda ne bilmeniz gerekiyor?

Birincisi, hem Instagram hem de Facebook için reklamlar oluşturmak üzere Reklam Yöneticisi’ni kullanabileceksiniz . Reklamınız için farklı yerleşimler seçebilir, kullanıcıları birçok farklı özellik ve ilgi alanına göre hedefleyebilir ve hatta reklam bütçenizi bile ayarlayabilirsiniz.

Instagram'da reklam vermeye nasıl başlanır
Instagram’da reklam vermeye nasıl başlanır
Instagram reklamları için yerleşim seçimi

 Daha fazla bilgi edinmek isterseniz, Instagram reklamlarının nasıl oluşturulacağını anlatan bir makalemiz var  .

Bilmeniz gereken bir diğer şey ise Instagram’dan gelen DM’lere Facebook’tan cevap verebilecek olmanız.

Facebook'tan gelen instagram mesajlarına cevap ver

Uzun lafın kısası, ikisini de takip etmek o kadar da zor olmayacak.

Bu araçları tanıdıktan sonra Instagram’da reklam vermeye başlamanız çok daha kolay olacak.

 3. İyi içerik

Farkında olmayabileceğiniz şeylerden biri de Instagram’da reklamların sosyal olarak nasıl çalıştığıdır. Başka reklam biçimleri yapmaya alışkınsanız, Instagram reklamları sizin için o kadar sezgisel olmayabilir.

Instagram reklamları, feed’inizi, Keşfet sayfanızı ve Hikayeleri kaydırırken görünebilir. Bu özelliklerin farklı işlevleri olduğundan, her yerleşim için hangi tür kopyanın ve içeriğin en iyi şekilde çalıştığını bilmelisiniz . Ayrıca, sizin ve takipçilerinizin feed’inizi ve Hikayelerinizi nasıl kullandığına da bağlıdır. Reklamınızın bazı öğelerini değiştirerek deneyin ve takipçileriniz için neyin işe yaradığını görün.

Instagram'da reklam verme
Instagram akışta reklam
Instagram reklamı feed’de görünüyor 
Instagram'da reklam vermeye nasıl başlanır
İnstagram Hikaye Reklamları

eğitim.serdardogan.com.tr

Ve her zaman olduğu gibi, organik içeriğinizi ihmal etmeyin. Genellikle her 3 organik gönderi için 1 sponsorlu gönderi oranı görüyoruz. Sürekli olarak reklam yayınlamak pahalıdır ve buna değmez. Organik ve sponsorlu içeriğin iyi bir karışımını yayınladıktan sonra, önemli Instagram metriklerini kontrol etmeyi unutmayın . İçerik stratejinizin genel olarak etkili olduğundan bu şekilde emin olabilirsiniz.

Reklam performansınızı özel olarak analiz edin

Reklamlarınız artık yayında. Ancak bu, dinlenmeniz gerektiği anlamına gelmiyor. 😉Reklam performansınızı düzenli olarak kontrol etmeli ve bu reklamlar beklediğiniz gibi performans göstermiyorsa değişiklikler uygulamalısınız.

Bunu nasıl yaparsınız? İyi ve güvenilir bir sosyal medya analitik uygulamasıyla kendinizi donatmayı düşünmelisiniz. Reklam metriklerinizi hem Instagram Insights hem de Facebook Insights’ta izleyebilmenize rağmen , bu yerel analitik araçlar pazarlamacıların çoğunluğu için yeterli değildir.

Çalışmayı düşünebileceğiniz araç Sotrender Ads’dir . Bunu kullanmak size yardımcı olacaktır:

  • tüm reklamlarınızı (hem aktif hem de bitmiş/duraklatılmış) gerçek zamanlı olarak otomatik olarak oluşturulan etkileşimli grafiklerde takip edin – tüm verilerinizin görselleştirilmesi büyük bir kolaylıktır, çünkü bunları analiz etme sürecini çok daha kolaylaştırır ,
  • Seçili kampanyaları veya sadece reklamları birbirleriyle karşılaştırın – bunu yaparak hangi reklamların diğerlerinden çok daha iyi performans gösterdiğine dair anlamlı sonuçlar çıkarabilir ve ardından stratejinizi buna göre optimize edebilirsiniz .
  • Özet raporlar hazırlayın – artık raporlarınızı hazırlamak ve veri toplamak için saatler harcamanıza gerek kalmayacak, Sotrender’da bir rapor oluşturmak tam anlamıyla 60 saniyeden az sürüyor .
instagram reklam metriklerini analiz etme

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu