Instagram Reklamlarında Para Birimi Nasıl Değiştirilir?
Instagram, dünya genelinde kullanılan bir sosyal medya uygulamasıdır ve neredeyse her ülkeden işletmeler burada reklam verir. Verilen reklamların ücretleri çoğunlukla o ülkenin para birimine göre hesaplanır. Ancak bazı işletmeler, farklı nedenlere bağlı olarak para birimlerini değiştirmek ister. Peki, Instagram reklamlarında para birimi nasıl değiştirilir?
Instagram Reklamlarında Para Birimi Değiştirme
Instagram reklamlarının yönetimi için iki farklı seçenek vardır. Bunların ilki, Instagram uygulamasıdır (veya sitesi). Uygulama üzerinden istenen gönderilere reklam açılabilir ve bu gönderilerin daha fazla kullanıcıya ulaşması sağlanabilir. Diğer seçenek ise Facebook Business Manager panelidir. Uygulama üzerinden reklam ile ilgili işlemler sınırlı olarak yapılır. Detaylı işlemler için Business Manager kullanılmalıdır.
Instagram reklamlarında para değişimi, Facebook Business Manager üzerinden yapılır. Bunun için kullanıcıların izlemesi gereken adımlar aşağıdaki gibidir:
- İlk olarak Business Manager paneline giriş yapılır. Eğer daha önce açılan bir hesabınız yoksa ilk olarak hesabınızı açmalı, hesaba Facebook sayfasını eklemelisiniz. Son olarak da Facebook sayfası ile reklam verilecek Instagram hesabı birbirine bağlanmalıdır.
- Panel üzerinden reklam yöneticisi kısmına girilir ve buradaki reklam hesabı ayarları bölümüne giriş yapılır.
- Açılan bölümdeki ödeme ayarları kısmına gelinir ve son olarak da en altta yer alan işletme bilgileri kısmına geçilir.
Buradan işletmenin reklamları ile ilgili tüm işlemler yapılır. Para birimi de ilgili bölümden kolay şekilde değiştirilir.
Instagram reklamlarında para birimi değiştirme için izlenecek yolun haritası şu şekildedir:
- Facebook Business Manager > Reklam Yöneticisi > Reklam Hesabı Ayarları > Ödeme Ayarları > İşletme Bilgileri
Facebook’un yani Meta şirketinin yapacağı güncellemeler nedeniyle söz konusu adımların değişebileceği unutulmamalıdır.
Instagram Reklamlarında Para Birimi Değiştirme Avantajları
Instagram reklamlarında para değişimi yapmanın avantajları, tercih edilen para birimine göre farklılık gösterir. Ancak bunların başında maliyetlerin çok daha etkili şekilde takibinin yapılması gelir. Örneğin; para birimini Amerikan dolarından TL’ye çevirmek, işletmelerin reklam için harcadıkları rakamın netleşmesini sağlar. Aksi durumda kur farkından dolayı maliyet hesaplarında hatalar olabilir.