En İyi Instagram Paylaşım Saatleri 2024
Instagram paylaşım saatleri, daha fazla etkileşim almak ve gönderilerinizin daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlamak için kritik öneme sahiptir. Paylaşım için en doğru zaman, hesabın türüne, içeriğine, takipçilere ve coğrafi konuma göre farklılık gösterir. Bu kriterleri dikkate alarak belirleyeceğiniz doğru paylaşım saati, hesabınızın hızlı bir şekilde büyümesini sağlayacaktır.
Instagram ve diğer sosyal medya platformlarında yaptığınız paylaşımların aldığı etkileşimlerin değiştiğini fark etmişsinizdir. Hatta benzer kaliteye sahip olan içerikler arasında bile bazen ciddi etkileşim farklarına şahit olmuşsunuzdur. Bu durumun nedenlerinden biri, paylaşım saatidir. Doğru saati bulduğunuzda, içeriklerinizden aldığınız performansın yükseldiğini göreceksiniz.
Instagram Paylaşım Saatleri Neden Önemli?
Instagram’da paylaşım yapılan saatler, alınan etkileşimi direkt olarak etkiler. Bunun arkasında ise farklı nedenler vardır. Paylaşım saatleri ile etkileşim arasındaki ilişkiye dair detaylar aşağıdaki gibi sıralanabilir:
- Gün içindeki bazı saat aralıklarında sosyal medya platformlarının kullanım yoğunluğu artar. Bu zaman dilimlerinde paylaşım yapmak, etkileşim alma olasılığını artırır.
- Algoritma, kullanıcılara ilk olarak yeni ve yüksek etkileşim alan gönderileri gösterir. Doğru zamanda paylaşılan gönderi, alacağı yüksek etkileşimle daha fazla kullanıcıya gösterilir. Hatta zamanlama, Keşfet’e düşme olasılığını da belirler.
- Hesabın paylaşımlarının hedef kitlesinin yoğun olarak sosyal medyada bulunduğu zaman diliminde paylaşım yapmak, etkileşim olasılığını artırır.
Buradaki çok küçük detaylar, alınan etkileşimleri yüksek oranda etkileme gücüne sahiptir. Bundan dolayı büyük ajanslar, işletmeler, markalar ve firmaların paylaşımlarında belli bir zamanlama planı vardır. Siz de doğru paylaşım saatlerini bularak, zamanlama avantajından yararlanabilirsiniz.
En İyi Instagram Paylaşım Saatleri
Instagram için en iyi paylaşım saatleri, coğrafi bölge ve hedef kitleye bağlı olarak değişir. Ayrıca bu zaman dilimleri, her gün için farklı olabilir.
Buradaki temel mantık, hedef kitlede olan kullanıcı yoğunluğunun yüksek olduğu zaman dilimini tespit etmektir. Her hesap için hedef kitle farklı olacağından, en iyi paylaşım saatleri de aynı olmayacaktır.
Hedef kitle dikkate alınmadığında, sosyal medya platformlarının en yoğun olduğu saatler, hafta içinde aşağıdaki gibidir:
- 07:00 ile 08:30 arası (Okula veya işe gitmeden önce kahvaltı yapan birçok kişi, sosyal medyada zaman geçirir)
- 12:00 ile 13.00 arası (Öğle yemeği molası)
- 17:00 ile 18.30 arası (Okul veya iş dönüşü dinlenme)
- 21:00 ile 23:00 arası
Görüleceği üzere insanlar işte veya okulda olmadıkları zamanlarda sosyal medyada zaman geçirme eğilimi gösterir. İşte bu eğilim kullanılarak, paylaşımlar için doğru zamanlar bulunur. Hafta sonu içinse en etkili paylaşım saatleri şu şekildedir:
- 09:00 ile 11:00 arası
- 15:00 ile 17:00 arası
- 20:00 ile 23:00 arası
Buradaki zaman aralıkları, hedef kitle dikkate alınmadığında geçerlidir. Her sektör için bu zaman aralıklarının farklı olacağı unutulmamalıdır. Hatta günlere göre de söz konusu aralıklar değişebilir.
Instagram’da Paylaşımı İçin Doğru Zaman Nasıl Belirlenir?
Instagram’da paylaşım için doğru zaman, her hesap için farklıdır. Bunun nedeni ise hesapların takipçilerinin ve içeriklerin türünün farklı olmasıdır. Örneğin; büyük oranda lise öğrencilerine yönelik içeriklere sahip bir hesap ile emeklilerle ilgili içerikler üreten bir hesabın paylaşım zamanlarının aynı olması beklenemez.
En iyi paylaşım saatlerinin farklı olması nedeniyle hesap sahipleri, kendileri için en doğru paylaşım zamanlarını belirlemek zorundadır. Bunun için kullanılacak en etkili yöntemler şu şekildedir:
Instagram İstatistikleri
Instagram, kullanıcılara ilişkin tüm verileri toplar ve hesap sahiplerine bunu bildirir. Birçok içerik üreticisi, istatistikler bölümünü bilir. Ancak buradaki verileri doğru olarak yorumlama konusunda herkesin başarılı olduğunu söylemek zordur.
Uygulamadan veya internet sitesinden giriş yapıldıktan sonra istatistikler bölümüne gelinmelidir. Burada takipçilerle ilgili veriler de vardır. Takipçiler bölümüne giriş yapıldığında, takipçilerin cinsiyetleri, hangi saat aralıklarında aktif oldukları ve aktif olma saatlerinin günlere göre değişimi net olarak görülür.
İstatistikler bölümündeki veriler incelenerek, en iyi Instagram paylaşım saatleri belirlenir. Paylaşımların hangi zaman aralıklarında yapılacağına dair en güvenilir yöntemlerin başında, istatistik verilerinin incelenmesi vardır.
A / B Testleri
A / B testleri, son derece basit bir yöntemdir ve temel amacı karşılaştırma yapmaktır. En doğru zaman dilimini bulmak için paylaşım testleri yapılmalıdır. Paylaşımlar, hafta içi veya hafta sonunda farklı saatlerde paylaşılmalı ve en yüksek etkileşimin alındığı saatler belirlenmelidir. Söz konusu yöntemde çok sayıda test paylaşımı yapılması gerekir. Sınırlı sayıdaki testin sonuçları yanıltıcı olabilir. Test yaparken şu yöntemler izlenebilir:
- Aynı günün farklı saatlerinde paylaşımlar yapın.
- Farklı günlerin aynı saatlerinde paylaşımlar yapın.
Böylece her gün için en doğru saat tespit edilebilir. Ayrıca Sosyal Medyada A/B Testi Nedir, Nasıl Yapılır? içeriği ile daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.
Rakip Analizi
Instagram paylaşım saatlerini belirlemek için en basit yöntemlerden biri, rakip analizi yapmaktır. Sizinle benzer içerikler üreten ve başarılı olan hesapların hangi saatlerde paylaşımlar yaptığını ve aldıkları etkileşimi takip edebilirsiniz. Böylece kendiniz paylaşım testleri yapmadan, sonuçlara erişmiş olursunuz.
Rakip analizi etkili bir yöntem olmasına karşın kesin yanıtı vermez. Zira içerikler ve bunların kalitesinde belirli farklılıklar olacaktır. Söz konusu farklılıklar nedeniyle sonuçlar belli oranda yanıltıcı olabilir. Sonuçların yanıltıcı olup olmadığı, paylaşılacak gönderilerden sonra anlaşılacaktır.
Sektörlere Göre En iyi Instagram Paylaşım Saatleri
En iyi Instagram paylaşım saatleri, sektörlere göre farklılık gösterir. Bu durumun nedeni ise hedef kitlenin sosyal medyayı kullanım saatlerinin farklı olmasıdır. Üretilen içeriklerin türü ve sektör dikkate alınarak paylaşım saatleri belirlenmelidir. İşte, bazı sektörlere göre en iyi paylaşım saatleri şu şekildedir:
- Teknoloji: 10:00-13:00 ve 18:00-20:00
- Yiyecek: 10:00-13:30
- Eğitim: 16:00-19:00
- Eğlence: 08:00-09:00, 11:00-13:00 ve 18:00-22:00
- Sağlık: 17:00-20:00
- Seyahat ve Turizm: 11:00-15:00 ve 20:00-22:00
Buradaki zaman dilimleri, genelleme yapılarak oluşturulmuştur. Sektörler aynı olsa dahi takipçilerin davranışları, bu saatlerin değişkenlik göstermesine neden olabilir. Bu yüzden hazır olarak paylaşılan zaman dilimlerine odaklanmak yerine, istatistiklerdeki veriler kullanılarak en doğru zamanlar belirlenmelidir.
Instagram Paylaşımı İçin En Kötü Zamanlar
Instagram paylaşımı için en kötü zamanlar, yine hedef kitleye ve takipçilere bağlı olarak farklılık gösterir. Buradaki temel yaklaşım, insanların sosyal medya için zaman ayıramayacakları saatlerin belirlenmesidir. Örneğin; oyun içerikleri üreten hesapların hedef kitlesi büyük oranda öğrencilerdir. Okul saatlerinde öğrencilerin sosyal medya için zaman ayırma olasılıkları çok düşüktür. Dolayısıyla bu tür hesaplar için en kötü paylaşım zamanı, okul saatleridir.
Pazartesi ve Salı günleri, insanların sosyal medyaya daha az zaman ayırdığı günler olarak öne çıkar. Hafta başı olması, tatilden sonra işlerle ilgilenmenin zorluğu ve resmi işlerin hızlı şekilde halledilmesi isteği, bu durumun bazı nedenleridir. Saat olarak ise hafta içi 09:00 ile 12:00 arasında insanlar iş ve okulla ilgilendiğinde internete zaman ayıramaz. Ayrıca 15:00 ile 18:00 arasında da yine sosyal medyaya zaman ayırabilen kişi sayısı azdır.
Nihayetinde her hesap için en iyi ve en kötü zamanlar farklılık gösterir. Bu noktada etkili bir yanıt almanın yolu ise Instagram’daki istatistikler ve A / B testleridir.