0'dan Zirveye Sosyal Medya ve Reklam Eğitiminde indirim!

Fırsatı Kaçırma

Dijital Pazarlama

Dijital pazarlama hakkında yeni gelişmeler ve haberler, dijital pazarlama alanına dair bilgilendirici makalelerin tamamı bu sayfada.

Instagram Reklamlarında Para Birimi Nasıl Değiştirilir?

Instagram, dünya genelinde kullanılan bir sosyal medya uygulamasıdır ve neredeyse her ülkeden işletmeler burada reklam verir. Verilen reklamların ücretleri çoğunlukla o ülkenin para birimine göre hesaplanır. Ancak bazı işletmeler, farklı nedenlere bağlı olarak para birimlerini değiştirmek ister. Peki, Instagram reklamlarında para birimi nasıl değiştirilir? Instagram Reklamlarında Para Birimi Değiştirme Instagram reklamlarının yönetimi için iki farklı seçenek vardır. Bunların ilki, Instagram…

Devamını Oku »

PPC (Tıklama Başına Ödeme) Nedir ve Nasıl Çalışır?

Dijital pazarlama, işletmelerin potansiyel müşterilere ulaşabilmesi için çeşitli stratejiler sunar. Bu stratejilerden biri olan Tıklama Başına Ödeme (PPC) reklamcılığı, birçok işletme için etkili bir araç haline gelmiştir. Peki, PPC tam olarak nedir ve bu kadar popüler olmasının nedenleri nelerdir? PPC Nedir? PPC, reklamverenlerin her tıklama başına ödeme yaptığı bir online reklam modelidir. Genellikle arama motorları üzerinden gerçekleştirilen PPC kampanyalarının en…

Devamını Oku »

Google Görüntülü Reklam Ağı (GDN) Nedir?

Dijital pazarlama için büyük öneme sahip olan reklamlar için farklı seçenekler vardır. Her ne kadar akla ilk olarak arama ağı ve sosyal medya gelse de seçenekler bunlarla sınırlı değildir. Google görüntülü reklam ağı (GDN) da dijital pazarlamada yaygın olarak kullanılır. Ads panelinden yönetilen bu reklamlar, arama ağı reklamlarından daha farklı bir yapıya sahiptir ve kullanım amacı çoğunlukla daha farklıdır. Google…

Devamını Oku »

Hedef Kitle Analizi Nedir? Nasıl Yapılır?

Dijital pazarlamada başarılı olmak için satışı yapılan ürün veya hizmetlerin kimlere yönelik olduğunun belirlenmesi gerekir. Pazarlamanın hedefindeki potansiyel müşterilerin (hedef kitle) özelliklerinin bilinmesi, reklam ve diğer çalışmaların bu kitleye uygun olarak yapılmasını sağlar. Böylece çok daha başarılı sonuçlar elde edilir. Hedef Kitle Nedir? Hedef kitle, bir ürün veya hizmetin potansiyel müşterileridir. Potansiyel müşteriler, demografik özellikler (yaş, cinsiyet, sosyoekonomik durum, eğitim…

Devamını Oku »

Sosyal Medyada A/B Testi Nedir, Nasıl Yapılır?

Sosyal medya pazarlamasında A/B testi, takipçilerinize en uygun içerikleri sunmak ve kampanyalarınızın performansını artırmak için etkili bir yöntemdir. Bu yazımızda sosyal medya platformlarında A/B testinin nasıl yapılacağını ve bu testin stratejinize nasıl katkı sağlayabileceğini anlatıyoruz. A/B Testi Nedir? A/B testi, iki farklı içeriğin veya reklamın performansını karşılaştırarak hangisinin daha etkili olduğunu belirlemek amacıyla yapılan bir testtir. Bu testin amacı, en…

Devamını Oku »

Sosyal Medya Görsel ve Video Boyutları

Sosyal medyada paylaşılan video ve görsellerin kalitesinin bozulmadan diğer kullanıcılara gösterilmesi için uygun boyutlara sahip olması gerekir. Her platformun bu noktada isteği boyutlar farklılık gösterir. Facebook, Instagram, Youtube ve TikTok gibi platformlar için farklı boyutlar geçerlidir. Makalenin devamında sosyal medya görsel ve video boyutları ile ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. Herhangi bir platformda paylaşılan görsel ve videolar, ilgili platformun standart boyutlarına…

Devamını Oku »

Google’da Reklam Verme (Google Ads) Rehberi

Google’da reklam verme, dijital pazarlamanın en önemli bileşenlerinden biridir. İnternet kullanıcılarının önemli bir kısmı, ürün veya hizmetlerle ilgili araştırma yaparken Google’ı kullanılır. Dolayısıyla Google üzerinden verilecek reklamlar, bu kullanıcıların direkt işletmenin sitesine veya sosyal medya hesabına gelmesini sağlar. Söz konusu durum ise daha fazla hizmet ve ürün satışı anlamına gelir. Google reklamları, Ads isimli bir platform üzerinden yönetilir. Ads, dünya…

Devamını Oku »

Google Tag Manager (GTM) Nedir? Ne İşe Yarar?

Google Tag Manager (GTM), web sitelerine ve mobil uygulamalara farklı etiketleri kolayca eklemeye imkan veren bir Google aracıdır. Tamamen ücretsiz olarak sunulan bu araç, Analytics, Ads ve Search Console gibi diğer Google araçları ile entegre hale getirilebilir. Böylece ilgili web sitesindeki kullanıcı davranışları, çok daha detaylı bir şekilde takip edilir. GTM, dijital pazarlamanın en önemli metriklerinden olan dönüşümlerin etkili bir…

Devamını Oku »

Instagram Trend Sesler Nasıl Bulunur?

Instagram trend sesler, gönderilerin çok daha kaliteli hale gelmesini sağlayan müziklerdir. Instagram ve TikTok gibi sosyal medya platformlarında başarılı olabilmek için kullanıcılara zengin içerikler sunulması gerekir. İçerikleri zenginleştirmenin en etkili yöntemlerinden biri de doğru müzikleri kullanmaktır. Trend sesler ise başarısı kanıtlanmış seçeneklerdir. Peki, Instagram trend sesler nasıl bulunur? Instagram Trend Sesler Neden Önemlidir? Instagram’da başarılı olmuş hesaplara bakıldığında içeriklerinin kalitesi…

Devamını Oku »

VTR Nedir ve Nasıl Hesaplanır?

Özellikle dijital pazarlama kanallarında çokça söz edilen ve performans ölçüm işlemi için kullanılan VTR (View-Throug Rate) hakkında merak edilen tüm rehber burada. VTR (View-Through Rate) Nedir? VTR, View-Through Rate’in kısaltmasıdır ve dijital reklam yönetimi kampanyalarında önemli bir performans ölçümüdür. Türkçeye “İzleme Oranı” olarak çevrilebilecek bu terim, özellikle video reklamcılığında kullanılır ve bir videonun izlenme oranını belirtir. VTR, kullanıcıların reklamı tam…

Devamını Oku »
Başa dön tuşu