0'dan Zirveye Sosyal Medya ve Reklam Eğitiminde indirim!

Fırsatı Kaçırma
Sosyal Medya

Instagram & TikTok İçin En İyi Hashtagler

Instagram & TikTok için en iyi hashtagler, çok daha büyük kullanıcı kitlesine ulaşmak için kullanılır. Doğru hashtag kullanımı, hedef kitleyle kolay bir şekilde etkileşime girilmesini sağlar. Kullanıcılar, gönderilerini takipçileri olmayan kişilere de bu şekilde ulaştırır. Ancak istenen sonucun alınabilmesi için doğru ve popüler hashtaglerin bulunması gerekir.

Hashtag, özellikle Instagram ve TikTok’ta yaygın olarak kullanılan etiketlerdir. Söz konusu etiketler, paylaşımların gruplandırılmasını sağlar. Gruplandırma ise kullanıcıların belli kategorilerdeki içerikleri hızlı şekilde bulmasını sağlar. Kullanıcıların sık sık baktıkları kategorilere uygun hashtagler kullanmak, içeriklerin daha fazla kullanıcıya ulaştırılmasının en basit yoludur.

Instagram & TikTok İçin En İyi Hashtagler
Instagram & TikTok İçin En İyi Hashtagler

Instagram & TikTok Popüler Hashtag Listesi

Instagram ve TikTok gibi platformlarda yaygın olarak kullanılan etiketler, dönemsel olarak farklılık gösterir. Örneğin; kış mevsiminde #kar, #kış ve #soğuk gibi etiketler çok daha yoğun kullanılırken, sonbaharda ise #yağmur, #rüzgar, #sarıyapraklar gibi mevsimi yansıtan etiketlerin çok daha fazla kullanıldığı bilinir. Ancak bazı etiketler, neredeyse her dönemde popülerdir. İşte o hashtaglerden bazılarını sizler için derledik:

  • #amazing
  • #anime
  • #art
  • #baby
  • #beach
  • #beautiful
  • #beauty
  • #bestoftheday
  • #black
  • #blackandwhite
  • #blue
  • #business
  • #cat
  • #celebrity
  • #challenge
  • #christmas
  • #comedy
  • #cool
  • #cute
  • #dance
  • #design
  • #diy
  • #dog
  • #drawing
  • #education
  • #explorepage
  • #family
  • #fashion
  • #film
  • #finance
  • #fit
  • #fitness
  • #flowers
  • #follow
  • #follow4follow
  • #followforfollow
  • #followme
  • #food
  • #foodporn
  • #foryou
  • #friends
  • #fun
  • #funny
  • #fyp
  • #gaming
  • #girl
  • #girls
  • #goodmorning
  • #gym
  • #hair
  • #handmade
  • #happy
  • #healthy
  • #history
  • #holiday
  • #home
  • #hot
  • #igers
  • #inspiration
  • #instacool
  • #instadaily
  • #instafood
  • #instagood
  • #instagram
  • #instalike
  • #instamood
  • #instapic
  • #iphoneonly
  • #l4l
  • #learnontiktok
  • #life
  • #lifehacks
  • #lifestyle
  • #like4like
  • #likeforlike
  • #lol
  • #london
  • #love
  • #magic
  • #makeup
  • #me
  • #memes
  • #mentalhealth
  • #model
  • #motivation
  • #music
  • #nature
  • #night
  • #nofilter
  • #nyc
  • #ootd
  • #party
  • #pets
  • #photo
  • #photography
  • #photooftheday
  • #picoftheday
  • #pink
  • #positivity
  • #pretty
  • #red
  • #repost
  • #science
  • #sea
  • #selfcare
  • #selfie
  • #sky
  • #smile
  • #sports
  • #style
  • #summer
  • #sun
  • #sunset
  • #swag
  • #tagsforlikes
  • #talent
  • #tbt
  • #technology
  • #tflers
  • #travel
  • #trend
  • #tv
  • #viral
  • #vsco
  • #vscocam
  • #wedding
  • #wellness
  • #work
  • #workout
  • #yummy
  • f4f

Söz konusu etiketlerin tamamı İngilizcedir. Bunun nedeni ise Instagram ve TikTok’un dünya çapında milyarlarca kitlesi olmasıdır. Herkese yönelik etiketler, büyük oranda İngilizcedir.

Instagram & TikTok İçin En İyi Hashtagler
Instagram & TikTok İçin En İyi Hashtagler

Türkçe Instagram & TikTok İçin En İyi Hashtagler

Türkçe Instagram & TikTok için en iyi hashtagler, Türkiye’deki kullanıcılara yöneliktir. Eğer sadece Türkçe içerikler üretiyorsanız, büyük oranda bunları kullanmanız gerekir. Ancak Türkiye’deki kullanıcıların da bazı konularda İngilizce etiketler kullandığı göz ardı edilmemelidir.

Yaygın olarak kullanılan ve neredeyse her dönem popülerliğini koruyan Türkçe hashtagler şu şekildedir:
#aşk

  • #aile
  • #alışveriş
  • #anı
  • #anılar
  • #bahar
  • #başarı
  • #benimkadrajım
  • #çocuk
  • #deniz
  • #destek
  • #doğa
  • #dostluk
  • #dünya
  • #düşünce
  • #eğlence
  • #enerji
  • #fotoğraf
  • #fotoğrafçılık
  • #gece
  • #gezdimgördüm
  • #gezgin
  • #gezilecekyerler
  • #gurme
  • #günaydın
  • #gününfotosu
  • #güzellik
  • #güzelliktrendleri
  • #haftasonu
  • #hayaller
  • #hayat
  • #hayvanlar
  • #heyecan
  • #hikaye
  • #huzur
  • #istanbul
  • #kahvaltı
  • #kahve
  • #keşfet
  • #keşfetmek
  • #kış
  • #kişiselgelişim
  • #kitap
  • #kitapsevgisi
  • #kombin
  • #kültür
  • #lezzetler
  • #makyaj
  • #manzara
  • #manzaraaşkı
  • #manzarafotoğrafı
  • #merak
  • #moda
  • #modagünlükleri
  • #modayolculuğu
  • #motivasyon
  • #mutfak
  • #mutluanlar
  • #mutluluk
  • #özgürlük
  • #özlüsözler
  • #renkler
  • #resim
  • #ruhsaldenge
  • #sadelik
  • #sağlık
  • #sağlıklıyaşam
  • #sanat
  • #sanatsever
  • #sevgi
  • #sevinc
  • #seyahat
  • #seyahathikayeleri
  • #sokak
  • #sokakmodası
  • #spor
  • #sporhayatı
  • #stilin
  • #şehir
  • #şehirhayatı
  • #takipçikazan
  • #tatil
  • #umut
  • #yaşam
  • #yaşamkeyfi
  • #yaz
  • #yemek
  • #yenilik
  • #yolculuk
  • #zaman

Türkçe etiket kullanırken karakterlere dikkat edilmesi gerekir. Örneğin; #sevinc etiketi, aynı zamanda #sevinç olarak da girilebilir. Bu tip durumlarda ilgili hashtaglerde ne kadar içerik olduğuna bakılarak hangisinin daha popüler olduğu belirlenmelidir.

Instagram & TikTok İçin En İyi Hashtagler
Instagram & TikTok İçin En İyi Hashtagler

Hangi Hashtagler Keşfet’e Düşer?

Hashtag kullanımı, içeriğin belirtilen kategori içerisinde yer almasını sağlar. Kullanıcılar, o etikete tıkladıklarında veya arama bölümüne o etiketi yazdıklarında, ilgili kategorideki tüm içerikleri görürler. Buradan istedikleri içeriklerle etkileşime girerler.

Etiket kullanımı, gönderilerin keşfete düşmesi açısından önemli bir yere sahiptir. Ancak keşfet için tek kriter kesinlikle etiketler değildir. Yani herhangi bir etiketi seçerek keşfete düşmek mümkün değildir. Bu noktada önemli olan etkenler şu şekildedir:

  • Takipçi sayısı
  • İçeriğin kalitesi
  • Gönderinin aldığı etkileşim (Beğeni, yorum, paylaşma vb.)
  • Paylaşım zamanı
  • Hesap kalitesi

Her bir kriterin kendi içerisinde farklı oranda etkileri vardır. Ancak temel olarak algoritma, diğer kullanıcıların verdiği tepkileri dikkate alınır. Örneğin; bir gönderi hem takipçilere hem de ilgili hashtagden gelen kullanıcılara gösterilir. Bu kullanıcıların gönderiye attığı beğeniler ve yaptığı yorumlar algoritma tarafından hesaplanır. Kaç kişiye gösterildiği ve bunlardan kaç tanesinin gönderiyle hangi seviyede etkileşime girdiğine bakılır. Tüm bu veriler sonucunda gönderinin keşfete düşüp düşmeyeceği belli olur.

Doğru bir hashtag kullanıldığında, gönderi için uygun özelliklere sahip kullanıcı kitlesi gelir ve söz konusu kitlenin gönderiyle etkileşime girme olasılığı daha yüksek olur. Örneğin; çok güzel ve etkileyici bir otomobil içeriği için #otomobil etiketinin kullanılması, gönderinin doğru kitle ile buluşturulmasını sağlar. İlgili durum ise etkileşim oranını artırarak, gönderinin keşfete düşme olasılığını artırır.

Tüm bunlardan hareketle hashtag seçiminin tek başına keşfet için yeterli olmadığı söylenebilir. Buna karşın doğru hashtagler, gönderilerin keşfete düşme olasılığını direkt olarak artırır. Ancak herkes için geçerli bir doğru etiket durumu yoktur. Her gönderi için doğru etiket, farklıdır.

Instagram & TikTok İçin En İyi Hashtagler

Doğru Hashtag Kullanımı Nasıl Olmalı?

Doğru hashtag kullanımı, TikTok ve Instagram paylaşımlarının çok daha geniş kitlelere ulaştırılmasını sağlar. Gönderinin etkileşimi belirgin şekilde artar. Ancak söz konusu etkiler için dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır. Doğru hashtag kullanımı ile ilgili bilinmesi gerekenler, aşağıdaki gibidir:

  • Üretilen içeriklerin türünün ve bunların hangi kitleye yönelik olduğunun ortaya konulması, bu sürecin ilk aşamasıdır. Örneğin; futbol maçları ile ilgili içerikler üretiyorsanız, sadece bu alandaki etiketleri kullanmanız gerekir.
  • Belli dönemlerde bazı konular popüler hale gelir. Popülerleşen konular ile içerik türünüz örtüşüyorsa bunlarla ilgili etiketleri kullanabilirsiniz. Ancak daha fazla kullanıcıya ulaşmak için içerik türünüze uygun olmayan popüler etiketlerin gönderinizi olumsuz etkileyebileceğini unutmamalısınız.
  • Kullanılan hashtag sayısı en fazla 10-12 olmalıdır. Gereksiz yere fazla etiket kullanmak, gönderinin spam olarak algılanmasına yol açabilir.
  • Etiketleri gönderinin en altında kullanmak, gönderi bütünlüğü açısından önemlidir.
  • Rakip içerikleri inceleyerek hangi etiketlerin kullanıldığına bakmak, en etkili yöntemlerden biridir. Etkileşimi yüksek olan iyi kullanım örneklerinden esinlenilebilir.

TikTok ve Instagram gibi sosyal medya platformlarının sürekli güncellendikleri ve kullanıcılarına daha kaliteli içerikleri göstermek istedikleri unutulmamalıdır. Bundan dolayı sizlerle paylaşılan bilgilerin zaman içerisinde değişebileceği bilinmelidir.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu