0'dan Zirveye Sosyal Medya ve Reklam Eğitiminde indirim!

Fırsatı Kaçırma
Sosyal MedyaFacebookInstagram

Sosyal Medya Görsel ve Video Boyutları

Sosyal medyada paylaşılan video ve görsellerin kalitesinin bozulmadan diğer kullanıcılara gösterilmesi için uygun boyutlara sahip olması gerekir. Her platformun bu noktada isteği boyutlar farklılık gösterir. Facebook, Instagram, Youtube ve TikTok gibi platformlar için farklı boyutlar geçerlidir. Makalenin devamında sosyal medya görsel ve video boyutları ile ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

Herhangi bir platformda paylaşılan görsel ve videolar, ilgili platformun standart boyutlarına otomatik olarak dönüştürülür. Eğer paylaşılan görselin boyutları ile söz konusu platformun istediği boyutlar arasında ciddi farklılıklar varsa görselde bozulmalar meydana gelmesi kaçınılmaz. Bu türden olumsuzluklar yaşamamak için sosyal medya görsel ve video boyutları hakkında bilgi sahibi olmak gerekir.

Instagram Görsel ve Video Boyutları

Sosyal Medya Görsel ve Video Boyutları
Sosyal Medya Görsel ve Video Boyutları

Instagram, dünya genelindeki milyarlarca, ülkemizdeki ise on milyonlarca kullanıcısı ile en büyük platformlardan biridir. Büyük bir potansiyele sahip olan bu platform, dijital pazarlama için de büyük bir öneme sahiptir. İşletmeler, markalar ve firmalar ürünlerinin tanıtımı ve satışı için burayı yoğun olarak kullanmaktadır. Hedef kitlelerine ulaşmak için sık sık görsel ve video paylaşımları yapılmaktadır.

Instagram’dan istenen sonucun alınabilmesi için yapılan paylaşımın türüne göre uygun boyutların seçilmesi gerekir. Instagram görsel ve video boyutları şu şekildedir:

  • Profil görsel boyutu: 110 x 110 px (1:1)
  • Gönderi boyutu: 1080 x 1080 px (1:1)
  • Hikaye boyutu: 1080 x 1920 px (9:16)
  • Reels boyutu: 1080 x 1920 px (9:16)

Instagram tarafından önerilen boyutlar buradaki gibidir. Ancak kullanıcılar, temel orana dikkat ederek farklı boyutlardaki görselleri de kullanabilir. Örneğin; profil resmi için 1:1 oranını bozmamak şartı ile farklı pixel değerlerine sahip görseller tercih edilebilir. Yükleme yaparken istenen sınıra dikkat edilmesi şartı ile kullanıcılar bu noktada özgürdür. Ayrıca isteyen kullanıcılar dikdörtgen şekline sahip görseller de kullanabilir. Ancak estetik bir görünüm için 1:1 oranı önemlidir.

Gönderiler için tavsiye edilen 1080 x 1080 px de bir karedir. İsteyen kullanıcılar bu noktada yatay veya dikey dikdörtgenler tercih edebilir. Dikey paylaşımlarda 1080 x 1250 px, yataylarda ise 1080 x 566 px kullanılır.

Twitter (X) Görsel ve Video Boyutları

Sosyal Medya Görsel ve Video Boyutları
Sosyal Medya Görsel ve Video Boyutları

Twitter veya yeni ismiyle X, en etkili sosyal medya platformlarından biridir. Markaların kurumsal kimliklerini yansıtmaları ve marka bilinirliğini artırmaları için önemli potansiyele sahiptir. Söz konusu potansiyelin etkili olarak kullanılması için uygun boyutlara sahip görsel ve videoların kullanılması gerekir. Twitter tarafından tavsiye edilen boyutlar aşağıdaki gibidir:

  • Profil görsel boyutu: 400 x 400 px (1:1)
  • Kapak görsel boyutu: 1500 x 1500 px (1:1)
  • Paylaşım görsel boyutu: 1024 x 512 px (2:1)
  • Yatay video boyutu: 1280 x 720 px (16:9)
  • Dikey video boyutu: 720 x 1280 px (16:9)
  • Kare video boyutu: 720 x 720 px (1:1)

Bilindiği gibi Twitter normal kullanıcılara 280 karakterlik bir alan verir. Doğru görsel kullanımı ile bundan çok daha fazlası anlatılabilir. Yüklenen görsel ve videoların kalitesinin bozulmaması için buradaki ölçülere göre hareket edilmesi gerekir.

Facebook Görsel ve Video Boyutları

Sosyal Medya Görsel ve Video Boyutları
Sosyal Medya Görsel ve Video Boyutları

Modern sosyal medya platformlarının ilklerinden olan ve yaklaşık 15 yıldan daha uzun bir geçmişi bulunan Facebook, halen popülerliğini korur. Açıklanan verilere göre bu platformun toplam kullanıcı sayısının 3 milyara yaklaştığı bilinir. Ülkemizde de yoğun olarak kullanılan Facebook’un bu potansiyelinden yararlanmak için görsel ve video boyutları konusunda hassasiyet gösterilmesi gerekir.

Facebook, JPG ve PNG türünden görselleri kabul eder. Diğer formatların yüklenmesine ise izin vermemektedir. Ancak görsel türlerine ilişkin yaşanan değişimlerden dolayı bu kuralın ilerleyen yıllarda değişeceği tahmin edilmektedir. Dosya türünün ardından ise boyutlara dikkat edilmelidir. Facebook tarafından önerilen görsel ve video boyutları aşağıdaki gibidir:

  • Profil fotoğrafı: 180 x 180 px
  • Kapak görseli: 820 x 312 px
  • Paylaşım görseli: 1200 x 630 px
  • Öne çıkan görsel: 1200 x 717 px
  • Etkinlik görsel boyutu: 1920 x 1080 px
  • Video içerik: 1280 x 720 px
  • Reklam: 1200 x 628 px
  • Video reklam: 1280 x 720 px
  • Story: 1080 x 1920 px
  • Grup fotoğraf: 1640 x 622 px
  • Messenger reklam: 1200 x 628 px

Diğer sosyal medya platformlarında olduğu gibi burada da oranlar çok önemlidir. Birçok görsel 1:1 veya 16:9 oranına sahiptir. Söz konusu orana sahip olan görseller sistem tarafından farklı boyutlara getirilse dahi ciddi bir kalite kaybı veya bozulma meydana gelmemektedir.

TikTok Görsel ve Video Boyutları

2016 yılında kullanıma açılan, ancak kısa sürede milyarlarca kullanıcıya ulaşan TikTok, hızla büyümeye devam etmektedir. Dijital pazarlama için her geçen gün önemi daha da artmaktadır. Pazarlama, marka bilinirliği veya kitle oluşturmak için kullanıcıların burada da doğru görsel ve video boyutunu tercih etmesi son derece önemlidir. TikTok görsel ve video boyutları şu şekildedir:

  • Profil fotoğrafı: 100 x 100 px
  • Video boyutu: 1080 x 1920 px

Buradaki videoların mp4 veya mov formatında olması gerekir.

Youtube Görsel ve Video Boyutları

Sosyal Medya Görsel ve Video Boyutları
Sosyal Medya Görsel ve Video Boyutları

Youtube, klasik anlamdaki sosyal medya platformlarından daha farklı bir yapıya sahiptir. Ancak milyonlarca kitlesi olan bir uygulamadır. Dijital pazarlama, ürün tanıtımı, marka bilinirliğinin artırılması ve kitle oluşturma konusunda son derece etkili sonuç veren bir sitedir. Burada başarılı olabilmek için dikkat edilmesi gereken görsel ve video boyutları şu şekildedir:

  • Profil fotoğrafı boyutu: 800 x 800 px
  • Kapak fotoğrafı boyutu (masaüstü): 2560 x 1440 px
  • Kapak fotoğrafı boyutu (mobil): 1546 x 423 px
  • Video thumbnails boyutu: 1280 x 720 px

Youtube kanallarında kullanılan görsellerin burada yer alan boyutlara uygun olacak şekilde hazırlanması son derece önemlidir. Aksi takdirde sistem tarafından görsel boyutları yeniden ayarlanır ve buna bağlı olarak ciddi kalite kayıpları ortaya çıkabilir.

Pinterest Görsel ve Video Boyutları

Sosyal Medya Görsel ve Video Boyutları
Sosyal Medya Görsel ve Video Boyutları

Pinterest, ülkemizde yeteri kadar popüler olmasa da dünya genelinde milyonlarca kullanıcıya sahiptir. Söz konusu platformu ülkemizde kullananların sayısı da azımsanmayacak kadar fazladır. Dijital pazarlama ve ürün tanıtımı için tercih edilecek alanlardan biridir. Pinterest görsel ve video boyutları aşağıdaki gibidir:

  • Profil fotoğrafı: 165 x 165 px (1:1)
  • Pin boyutu: 600 x 900 px (2:3)
  • Kare pin boyutu: 600 x 600 px (1:1)
  • Uzun pin boyutu: 600 x 1260 px

Pinterest, direkt görseller üzerinden çalışan bir sisteme sahiptir. İstenen başarının elde edilmesi için buradaki şartlara uygun olan görsellerin tercih edilmesi gerekir. Bu sayede algoritma tarafından ilgili pin’ler öne çıkarılarak daha fazla kullanıcıya gösterilir.

LinkedIn Görsel ve Video Boyutları

Microsoft tarafından geliştirilen ve iş dünyasına yönelik olan LinkedIn, görsel ve video paylaşımına izin veren bir sisteme sahiptir. Buradaki video ve görsel boyutlarına ilişkin detaylar ise aşağıdaki gibidir:

  • Kişisel hesaplardaki profil fotoğrafı: 400 x 400 px
  • Şirket hesaplarındaki profil görseli: 300 x 300 px
  • Kişisel hesaplardaki kapak görselleri: 1584 x 396 px
  • Şirket hesaplarındaki kapak görselleri: 1536 x 768 px
  • Paylaşım görsel boyutları: 1104 x 736 px

Sosyal medya görsel ve video boyutları, zaman içerisinde değişiklik gösterebileceği unutulmamalıdır.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu