Serdar Doğan
Merhaba! 10 yılda 500'den fazla markaya hizmet verdik. Ajanszero olarak aylık 9 milyon ₺ üzerinde reklam yönetiyoruz. Siber Güvenlik ve Sosyal Medya uzmanlığımı geliştirdikten sonra, Facebook reklam stratejileri ve algoritmaları üzerinde çalışıyorum. Başarıya inandığım için artık girişimcilere de destek oluyorum
PPC (Tıklama Başına Ödeme) Nedir ve Nasıl Çalışır?
Dijital Pazarlama
1 hafta önce
PPC (Tıklama Başına Ödeme) Nedir ve Nasıl Çalışır?
Dijital pazarlama, işletmelerin potansiyel müşterilere ulaşabilmesi için çeşitli stratejiler sunar. Bu stratejilerden biri olan Tıklama Başına Ödeme (PPC) reklamcılığı, birçok işletme için etkili bir araç haline gelmiştir. Peki, PPC tam olarak nedir ve bu kadar popüler olmasının nedenleri nelerdir? PPC Nedir? PPC, reklamverenlerin her tıklama başına ödeme yaptığı bir online reklam modelidir. Genellikle arama motorları üzerinden gerçekleştirilen PPC kampanyalarının en…
ROI Nedir? Yatırımın Geri Dönüşünü Nasıl Hesaplarsınız?
Genel
2 hafta önce
ROI Nedir? Yatırımın Geri Dönüşünü Nasıl Hesaplarsınız?
ROI (Return on Investment), yatırımın getirisini ve verimliliğini ölçmek için kullanılan en popüler performans göstergelerinden biridir. Türkçe’de “Yatırımın Geri Dönüşü” olarak ifade edilen ROI, bir yatırımın ne kadar karlı olduğunu anlamamızı sağlar. Yatırımcılar ve işletmeler, yaptıkları harcamaların karşılığında elde ettikleri kazancı bu basit formülle ölçerek daha bilinçli yatırım kararları alırlar. ROI Nedir, Neden Önemlidir? ROI, yatırımın karlılığını hesaplamada en sık…
Google Görüntülü Reklam Ağı (GDN) Nedir?
Google
2 hafta önce
Google Görüntülü Reklam Ağı (GDN) Nedir?
Dijital pazarlama için büyük öneme sahip olan reklamlar için farklı seçenekler vardır. Her ne kadar akla ilk olarak arama ağı ve sosyal medya gelse de seçenekler bunlarla sınırlı değildir. Google görüntülü reklam ağı (GDN) da dijital pazarlamada yaygın olarak kullanılır. Ads panelinden yönetilen bu reklamlar, arama ağı reklamlarından daha farklı bir yapıya sahiptir ve kullanım amacı çoğunlukla daha farklıdır. Google…
Hedef Kitle Analizi Nedir? Nasıl Yapılır?
Dijital Pazarlama
2 hafta önce
Hedef Kitle Analizi Nedir? Nasıl Yapılır?
Dijital pazarlamada başarılı olmak için satışı yapılan ürün veya hizmetlerin kimlere yönelik olduğunun belirlenmesi gerekir. Pazarlamanın hedefindeki potansiyel müşterilerin (hedef kitle) özelliklerinin bilinmesi, reklam ve diğer çalışmaların bu kitleye uygun olarak yapılmasını sağlar. Böylece çok daha başarılı sonuçlar elde edilir. Hedef Kitle Nedir? Hedef kitle, bir ürün veya hizmetin potansiyel müşterileridir. Potansiyel müşteriler, demografik özellikler (yaş, cinsiyet, sosyoekonomik durum, eğitim…
Sosyal Medyada A/B Testi Nedir, Nasıl Yapılır?
Dijital Pazarlama
2 hafta önce
Sosyal Medyada A/B Testi Nedir, Nasıl Yapılır?
Sosyal medya pazarlamasında A/B testi, takipçilerinize en uygun içerikleri sunmak ve kampanyalarınızın performansını artırmak için etkili bir yöntemdir. Bu yazımızda sosyal medya platformlarında A/B testinin nasıl yapılacağını ve bu testin stratejinize nasıl katkı sağlayabileceğini anlatıyoruz. A/B Testi Nedir? A/B testi, iki farklı içeriğin veya reklamın performansını karşılaştırarak hangisinin daha etkili olduğunu belirlemek amacıyla yapılan bir testtir. Bu testin amacı, en…
Sosyal Medya Görsel ve Video Boyutları
Sosyal Medya
2 hafta önce
Sosyal Medya Görsel ve Video Boyutları
Sosyal medyada paylaşılan video ve görsellerin kalitesinin bozulmadan diğer kullanıcılara gösterilmesi için uygun boyutlara sahip olması gerekir. Her platformun bu noktada isteği boyutlar farklılık gösterir. Facebook, Instagram, Youtube ve TikTok gibi platformlar için farklı boyutlar geçerlidir. Makalenin devamında sosyal medya görsel ve video boyutları ile ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. Herhangi bir platformda paylaşılan görsel ve videolar, ilgili platformun standart boyutlarına…
Google’da Reklam Verme (Google Ads) Rehberi
Dijital Pazarlama
3 hafta önce
Google’da Reklam Verme (Google Ads) Rehberi
Google’da reklam verme, dijital pazarlamanın en önemli bileşenlerinden biridir. İnternet kullanıcılarının önemli bir kısmı, ürün veya hizmetlerle ilgili araştırma yaparken Google’ı kullanılır. Dolayısıyla Google üzerinden verilecek reklamlar, bu kullanıcıların direkt işletmenin sitesine veya sosyal medya hesabına gelmesini sağlar. Söz konusu durum ise daha fazla hizmet ve ürün satışı anlamına gelir. Google reklamları, Ads isimli bir platform üzerinden yönetilir. Ads, dünya…
Instagram & TikTok İçin En İyi Hashtagler
Sosyal Medya
4 hafta önce
Instagram & TikTok İçin En İyi Hashtagler
Instagram & TikTok için en iyi hashtagler, çok daha büyük kullanıcı kitlesine ulaşmak için kullanılır. Doğru hashtag kullanımı, hedef kitleyle kolay bir şekilde etkileşime girilmesini sağlar. Kullanıcılar, gönderilerini takipçileri olmayan kişilere de bu şekilde ulaştırır. Ancak istenen sonucun alınabilmesi için doğru ve popüler hashtaglerin bulunması gerekir. Hashtag, özellikle Instagram ve TikTok’ta yaygın olarak kullanılan etiketlerdir. Söz konusu etiketler, paylaşımların gruplandırılmasını…
Meta, Kendini Eğitebilen Bir Yapay Zeka Modeli Geliştiriyor
Sosyal Medya
22 Ekim 2024
Meta, Kendini Eğitebilen Bir Yapay Zeka Modeli Geliştiriyor
Meta, yeni bir dizi yapay zeka modeli yayınladı ve bunlar arasında yapay zeka geliştirme sürecinde daha az insan müdahalesi sağlayabilecek bir “Self-Taught Evaluator” (Kendi Kendini Eğiten Değerlendirici) de var. Meta’nın araştırmacıları, kendini değerlendiren modeli eğitmek için de tamamen yapay zeka tarafından üretilen verileri kullandı ve bu aşamada da insan katkısı ortadan kaldırıldı. Projeye öncülük eden Meta araştırmacılarının söylediğine göre, yapay…
Google Tag Manager (GTM) Nedir? Ne İşe Yarar?
Google
22 Ekim 2024
Google Tag Manager (GTM) Nedir? Ne İşe Yarar?
Google Tag Manager (GTM), web sitelerine ve mobil uygulamalara farklı etiketleri kolayca eklemeye imkan veren bir Google aracıdır. Tamamen ücretsiz olarak sunulan bu araç, Analytics, Ads ve Search Console gibi diğer Google araçları ile entegre hale getirilebilir. Böylece ilgili web sitesindeki kullanıcı davranışları, çok daha detaylı bir şekilde takip edilir. GTM, dijital pazarlamanın en önemli metriklerinden olan dönüşümlerin etkili bir…