0'dan Zirveye Sosyal Medya ve Reklam Eğitiminde indirim!

Fırsatı Kaçırma
Google

Google Görüntülü Reklam Ağı (GDN) Nedir?

Dijital pazarlama için büyük öneme sahip olan reklamlar için farklı seçenekler vardır. Her ne kadar akla ilk olarak arama ağı ve sosyal medya gelse de seçenekler bunlarla sınırlı değildir. Google görüntülü reklam ağı (GDN) da dijital pazarlamada yaygın olarak kullanılır. Ads panelinden yönetilen bu reklamlar, arama ağı reklamlarından daha farklı bir yapıya sahiptir ve kullanım amacı çoğunlukla daha farklıdır.

Google Görüntülü Reklam Ağı Nedir?

Google görüntülü reklam ağı, Google’a reklam gösterimi için kaydolmuş olan web sitelerinde reklam gösterilmesine imkan veren bir sistemdir. Google Network Display (GDN) olarak isimlendirilen söz konusu sistem sayesinde internet kullanıcılarının %90’ına ulaşmak mümkündür. Söz konusu işlev, 2 milyondan fazla web sitesi üzerinden gerçekleştirilir.

Görüntülü reklam ağı, hedefleme yapılarak kullanılır ve böylece gösterimler, belli özelliklere sahip kişilere yapılır. Hedefleme, burada da en önemli aşamalardan biridir ve ciddi anlamda deneyim gerektirir. Doğru hedeflemeler sayesinde reklam maliyetleri düşer ve hedef kitleye çok daha etkili şekilde ulaşılır.

Google Görüntülü Reklam Ağı (GDN) Nedir?
Google Görüntülü Reklam Ağı (GDN) Nedir?

Görüntülü Reklam Ağı ile Arama Ağı Farkları

Arama ağı ile GDN arasında bazı benzerlikler olsa da birbirinden farklı sistemlerdir ve karşılaştırılmaları mümkün değildir. Ancak aralarındaki temel farklılıklar ortaya konularak, avantajları ve dezavantajlarının netleşmesi sağlanabilir. İki reklam ağının öne çıkan farklılıkları aşağıdaki gibidir:

  • Arama ağında hizmet veya ürün arayan kullanıcılara ulaşılması çok daha kolaydır. Zira ilgili kullanıcılar anahtar kelimelerle arama yapar ve doğru anahtar kelimelere reklam verildiğinde ürün satın alma potansiyeli yüksek kişilere ulaşılır.
  • Görüntülü reklam ağı ile internette zaman geçiren kullanıcılara ulaşılır. Bunların tamamı ürün veya hizmet alma konusunda istekli olması beklenemez.
  • Arama ağında reklam kampanyasının oluşturulması ve yayınlanmasının ardından küçük optimizasyonlar ve iyileştirmeler yeterlidir. Görüntülü ağ ise daha fazla zaman gerektirir ve istenen sonuçların alınabilmesi için optimizasyonların yapılmasını bekler.
  • Görüntülü reklam ağı, kısa sürede çok sayıda insana ulaşılmasına imkan verir. Marka bilinirliği veya yeniden pazarlama için söz konusu seçenek oldukça avantajlıdır.

Arama ağı ile GDN arasında belirgin farklılıklar vardır. İşletmeler ve diğer kullanıcılar, reklamlarını verirken amaçlarına bağlı olarak söz konusu seçeneklerden birini veya her ikisini seçebilir.

Google Görüntülü Reklam Ağı Formatları

GDN üzerinde farklı reklam formaları vardır. Kullanıcılar, bunlar arasından dilediklerini tercih ederek reklamlarını verebilir. Sunulan reklam türleri ile ilgili detaylar şu şekildedir:

1 – Banner

GDN üzerinde en fazla tercih edilen reklam türlerinden biridir. Kullanıcılara sunulan çok sayıda farklı banner tasarımı seçeneği vardır. Hazırlanan bannerların boyutunun 150 KB altında olması gerekir. Ayrıca GIF formatındaki bannerlar için animasyon süresi en fazla 30 saniye olmalıdır. Ek olarak animasyonlardaki frame oranının en fazla 5 fps olması da istenmektedir.

2 – Duyarlı Reklamlar

Sistem tarafından nasıl gösterileceği belirlenen reklam türü olarak ifade edilebilir. Metinlerin veya görsellerin 1200 x 1200 px veya 1200 x 628 px boyutunda olması gerekir. Hedef sitedeki reklam alanına bağlı olarak otomatik olarak bunlardan uygun olan tercih edilir ve optimizasyonla ilgili alana yerleştirilir.

Duyarlı reklamlar, kullanıcıların gözlerini tırmalamayan ve onları rahatsız etmeyen bir yapıya sahiptir. Ayrıca web sitelerinin işlevlerini ve görevlerini de olumsuz olarak etkilemezler.

3 – Metin Reklamları

Arama ağında kullanılan formattır Bir başlık ve altında yer alan açıklama metninden meydana gelir. Metinlerin ilgi gördüğü sitelerde veya sektörlerde başarılı sonuçlar verir.

4 – Zengin Medya Reklamları

Etkileşimli öğelerin kullanıldığı reklam türüdür. Burada kullanılan video veya görseller, kullanıcılarla etkileşime girer ve onların nasıl etkileşimde bulunduklarına bağlı olarak şekillenir. Kapsamlı olarak incelemek isterseniz Google ADS rehberini inceleyebilirsiniz.

5 – Video Reklamlar

GDN ağına dünyanın en büyük video sitesi olan Youtube’un dahil edilmesi ile popüler olan seçenektir. Videolardan meydana gelen reklam türüdür ve oldukça etkili sonuçlar verir.

Kullanıcılar, kendi sektörlerine ve hedeflerine bağlı olarak söz konusu formatlardan uygun olanı tercih etmelidir. Tercih öncesinde detaylı bir araştırma ve analizin yapılması, istenen sonuçların elde edilmesi adına son derece önemlidir.

Google Görüntülü Reklam Ağı (GDN) Nedir?
Google Görüntülü Reklam Ağı (GDN) Nedir?

Google Görüntülü Reklam Ağı Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

Google görüntülü reklam ağı kampanyası, Ads paneli üzerinden oluşturulur. Bundan dolayı kullanıcıların ilk olarak Ads hesabı oluşturması gerekir. Daha sonra ise aşağıdaki adımlar izlenmelidir:

  • İlk olarak Ads paneline gidilir ve GDN reklam kampanyası oluşturulur. Bu sürecin ilk adımında sistem tarafından kullanıcılara reklamın amacının ne olduğu sorulur. Kullanıcılar, kendi hedeflerine göre bu alanı doldurabilir. Amacın sisteme girilmesi ile birlikte farklı reklam seçenekleri görülecektir. Çıkan seçenekler arasından uygun GDN türü seçilir.
  • Bir sonraki adımda ise reklamların hangi konumda yayınlanacağı seçilir. Tüm ülkeler, Türkiye ve özel şeklinde seçenekler vardır. Konum hedeflemesi buradan gerçekleştirilir. Ayrıca en altta bulunan “Yer Seçenekleri” üzerinden konum hedeflemesi daha da özelleştirilebilir.
  • Konumun ardından dil hedeflemesi yapılır ve hangi dillerdeki web sitelerinde ilgili reklamların yayınlanacağı belirlenir.
  • Teklif stratejisi ve bütçe belirlenir. Eğer dönüşüm verisi yoksa başlangıçta tekliflerin manuel olarak belirlenmesi uygun olacaktır. Bütçe de bu kapsamda belirlenir. Ayrıca bütçenin kampanya özelinde belirlendiği unutulmamalıdır.
  • Ek ayarlar, gerekli optimizasyonun önemli kısmının yapılacağı alandır. Reklam zamanlaması, sıklık sınırı, belli içeriklerin hariç tutulması ve cihaz seçimi gibi işlemler buradan yapılır. İstenen sonucun alınabilmesi için hedef kitle de göz önünde bulundurularak gerekli ayarlamalar yapılmalıdır.

Buradaki aşamaların ardından ise reklamlar yüklenir veya girilir, son olarak da bunlar yayınlanarak işlem tamamlanır. Ancak bu sürecin ardından reklamların sürekli takip edilmesi ve gerekli optimizasyonların sürekli yapılması gerekir.

Google Görüntülü Reklam Ağı (GDN) Hedeflemeleri Nasıl Yapılır?

Google görüntülü reklam ağı, hedefleme konusunda arama ağından daha farklı bir sisteme sahiptir. Hedefleme için kullanıcılara farklı seçenekler sunulur ve bunlara uygun olarak detaylı hedeflemeler gerçekleştirilir. Hedefleme, aşağıdaki gibi yapılır:

  • Yakın İlgi Alanları

Bilindiği gibi Google, internet tarayıcılar üzerinden kullanıcıların ilgi alanlarını belirler. İlgili alanlarını girdikleri sitelerden, izledikleri videolardan anlar. Dolayısıyla elinde kullanıcılara ilişkin önemli veriler vardır. İşte bu veriler sayesinde reklam verenlerin ilgi alanlarına göre hedefleme yapmasına imkan verir. Bankacılık, finans, sağlık ve siyaset gibi farklı ilgi alanları üzerinden seçimler gerçekleştirilerek hedeflemeler yapılır.

  • Anahtar Kelime

Arama ağı reklamlarındakine benzer şekilde yapılır. Ancak birebir aynı olduğunu ifade etmek doğru olmayacaktır. Anahtar kelimelerle hedeflemelerin iki temel seçeneği vardır. Bunların ilki kitleye yönelik hedefleme iken, diğer ise web sitelerine yönelik olandır.

  • Konu Hedefleme

Reklamların hangi web sitelerinde gösterilmesi ile ilgili bir işlemdir. Bu noktada net bir konu varsa ilgili konuya sahip olan web siteleri reklam için tercih edilebilir. Örneğin; araç yedek parçası reklamları için otomobil arızaları konusuna sahip web sitelerinde reklam gösterimi ayarlanabilir. Ancak istenen sonucun alınması için konuların net olması gerektiği unutulmamalıdır.

  • Yerleşim

En net hedefleme türü olarak dikkat çeker. Bu yöntemde reklamların hangi internet sitelerinde ve alt sayfalarında gösterileceği belirlenir. Benzer şekilde söz konusu işlemler kapsamında reklamların yayınlanacağı video ve uygulamalara da karar verilir. Böylece sadece istenen sitelerde veya diğer ilgili alanlarda gösterim yapılır.

  • Benzer Kitle

Bir datanın olması durumunda kullanılacak seçenektir. Daha önce siteye gelen ve yüksek dönüşüm sağlayan kullanıcılara ait datalar varsa bunlar kullanılarak benzer kitleler oluşturulabilir. Oluşturulan kitleye gösterilecek olan reklamlar, çok daha başarılı sonuçlar verir. Bu özellik, Meta reklamlarında bulunan Look a Like sistemi ile büyük oranda benzerdir.

Hedefleme yaparken kullanılacak yöntemlere ait detaylar bu şekildedir. Bunlara ek olarak Google tarafından farklı hedefleme seçenekleri de sunulur. Söz konusu seçeneklere ait detaylar ise aşağıdaki gibidir:

  • Kullanıcıların yaş ve cinsiyetlerini belirleme
  • Konumlarını belirleme (Belli çaptaki bölgede bulunanlara reklam gösterme imkanı vb.)
  • Gün ve saat belirleme
  • Dil belirleme
  • Cihaz belirleme
  • Tarayıcı belirleme

Görüleceği üzere yapılacak hedefleme sayesinde reklamların hangi yaş aralığındaki kişilere, hangi cinsiyete, hangi günlerde ve saatlerde gösterileceği belirlenir. Ayrıca hangi cihazlarda ve tarayıcılarda gösterileceği dahi seçilebilir. Dolayısıyla detaylı bir hedefleme burada da söz konusudur.

Google Görüntülü Reklam Ağı (GDN) Nedir?
Google Görüntülü Reklam Ağı (GDN) Nedir?

Google Görüntülü Reklam Ağı (GDN) Hedeflemeleri Nasıl Çalışır?

Google görüntülü reklam ağı, hedef kitleye çok daha etkili şekilde ulaşmak için farklı hedefleme seçenekleri sunar. Kullanıcılar, bunlardan dilediklerini aktif hale getirerek hedeflemeyi yapabilir. Sistem ise ayarlanan tüm hedeflerin kesişim kümelerine reklamların gösterilmesi şeklinde çalışır.

Kullanıcıların yaş, konum ve ilgi alanı üzerinden hedefleme yaptığı varsayılsın. Reklamlar, belirtilen konumda, yaşta ve ilgili ilgili alanına sahip olan kişilere gösterilir. Böylece reklam bütçesinin gereksiz yere harcanmasının önüne geçilir.

Sistem, kullanıcılara hariç tutulacakları belirleme imkanı da sunar. Örneğin; x konulu siteler, x yaş aralığındaki kişiler, x tarayıcılar seçilerek bunlardaki gösterim engellenir. Ayrıca sistem üzerinden yapılacak ayarlamalarla mobil uygulamalar da reklamlar için hariç tutulabilir. Tüm bunlar sayesinde reklam verimliliği üst seviyelere çıkarılır.

Google Görüntülü Reklam Ağı (GDN) Avantajları ve Dezavantajları

GDN, kullanıcılara önemli avantajlar ve kolaylıklar sağlar. Söz konusu avantajlardan öne çıkanlar ve bunlara ilişkin detaylar aşağıdaki gibidir:

  • GDN, diğer kampanya türlerine kıyasla daha yüksek erişim sağlama olanağına sahiptir. Marka bilinirliğinin artırılması veya bir konuda farkındalık oluşturulmak istendiğinde kısa sürede yüksek erişimler sağlanarak istenen sonuca ulaşılır.
  • Görüntülü reklam ağı, kendi yapısı nedeniyle her zaman daha düşük maliyetleri ile dikkat çeker. Özellikle arama ağına kıyasla daha uygun maliyete sahiptir.
  • Akıllı reklam özelliği vardır. Söz konusu özellik sayesinde tüm hedeflemeler ve ayarlamalar Google tarafından yapılır. Verileri kullanarak reklamları optimize eder ve yüksek geri dönüşüm oranları yakalanmasını sağlar. Ancak istenen seviyeye gelmesi için bütçenin düşük olmaması ve biraz da sabırlı olunması gerekir.

Önemli avantajları olan GDN, buna karşın bazı dezavantajları ile de dikkat çeker. Öne çıkan dezavantajları ise aşağıdaki gibi sıralanır:

  • Geniş hedefleme seçeneklerine sahip olmasına karşın ürün veya hizmeti satın alacak kitleye ulaşacak kadar hedeflemeyi bu reklam türünde daraltmak mümkün değildir. Zira arama ağında ayarlanan kapsamlı anahtar kelimeler, satın alma potansiyeli yüksek kitleye ulaşılmasını çok daha etkili sağlamaktadır.
  • Her işletme için uygun bir seçenek değildir. Marka bilinirliği sağlama konusunda başarılı olsa da dönüşüm oranı düşüktür. Bundan dolayı acil müşteriye ihtiyacı olan işletmeler için uygun bir model olarak kabul edilmemektedir.
  • Tüm ayarlamalara karşın reklamlar istenmeyen sitelerde gösterilebilir. Bu durum ise bazen can sıkıcı sonuçlara yol açar.

Google görüntülü reklam ağı (GDN), sahip olduğu özellikler ve sağladıkları ile bazı amaçlar için ideal seçeneklerdir. Ancak diğer Google reklamlarında olduğu gibi burada da uzmanlık ve deneyim gerekir. Eğer GDN konusunda uzmanlığınız yok ise profesyonel destek almanız daha uygun olacaktır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu